اپلیکیشن‌ های موبایل

معرفی اپلیکیشن Eyeem

شبکه های اجتماعی،فیسبوک،اینستاگرام، تویتر ،… تمامی این اسامی نام‌هایی آشنا برای نسل ما و حتی بزرگترها شده است.

وسایل ارتباط جمعی که مردم نقاط مختلف دنیا را به شیوه‌های گوناگون به یکدیگر پیوند میزند. فردی از آن سوی دنیا با پست کردن یک عکس یا نوشته زیبا شماری را از مردم اقسا نقاط جهان را با خود در لحظاتش شریک میکند.

خوشبختانه با بوجود آمدن و اینترنت و شکل گیری شبکه های اجتماعی ارتباط مردم با سایرین بیشتر از گذشته شده و همچنان نیز در حال پیشرفت و توسعه است.

ظاهرا در کنار نامهای بزرگی که در ابتدا اشاره کردیم نامهای دیگری هم هستند که کمتر دیده یا شنیده شده اند اما این گمنامی دلیلی بر فقدان امکانات یا جذابیت برای مردم نیست بلکه به واسطه‌ی کم بودن مانورهای تبلیغاتی مردم گرایش کمتری به این جوامع نوپا ازخود نشان داده‌اند.

در بررسی نرم افزارهای موبایل ، به یکی از این شبکه های اجتماعی کمتر شناخته شده میپردازیم جایی که شما با افراد حرفه ای در دنیا عکس و تصویر همراه خواهید شد.شاید استقبال زیاد مردم از اینستاگرام به دلیل ساده بودن و راحتی در به اشتراک گذاری و سریع دیده شدن فیلمها و عکسها بوده اما این مکان بیشتر به یک تفریحگاه معمولی و عوام پسند تبدیل شده در صورتی که اگر بخواهید از دیدن تصاویر گرفته شده‌ی حرفه‌ای لذت ببرید خیلی شما را راضی نخواهد کرد.

اما شبگه اجتماعی EyeEm که حدودا ۵ سال از شروع به کار آن میگذرد شما را علاوه بر اشنایی با افراد حرفه‌ای در هنر عکاسی در فرصتهای شغلی در این حوزه نیز شریک میکند و میتوانید با شرکت در مسابقات و فستیوالهای ارائه شده به محک کیفیت کار خود در قیاس با سایرین بپردازید.

این شبکه‌ی اجتماعی توسط Florian Meissner تاسیس شده ، جوانی که به خاطر دزدیده شدن دوربین SLR اش در مترو و استفاده از دوربین یک گوشی ایفون قدیمی برای عکاسی به جای دوربین خود ، و تعجب از امکانات و کارایی آن ، تصمیم گرفت که محفلی را برای مشتاقان عکاسی راه اندازی کند.EyeEm ابتدا به شکل اپلیکیشنی برای سیستم عامل iOS منتشر شد اما بعدتر و به دلیل استقبال مردم از آن برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه گردید.

اجازه دهید به خود اپلیکیشن بپردازیم ، این نرم ‌فزار در عین سادگی بسیار کارا و حرفه‌ای تولید شده ، شما به راحتی میتوانید با وارد کردن اکانت فیسبوک یا Gmail خود در آن عضو شوید یا اگر تمایل ندارید میتوانید با دادن ایمیل و اطلاعات اولیه‌ای از خود به این شبکه مجازی ملحق شوید.محیطهای EyeEm کاملا مینیمال و یدون پچیدگی طراحی شده ، با وارد شدن به برنامه  ابتدا بخش Search را خواهید دید در پایین آن نمای کلی از بخشهای برنامه را خواهید دید ، با رفتن به بخش Following میتوانید افراد یا صفحات مرتبط با موضوعات عکاسی مانند طبیعت ، مردم ، آسمان ، … را دنبال کنید.بخش مهم این اپ Mission نام دارد جایی که مسابقات عکسای مختلفی با موضوعات مشخص و جوایزی بعضا فوق العاده منتظرتان هستند.شما میتوانید عکسهای خود را در این بخش به اشتراگ بگذارید و در پایان زمان هر مسابقه ببینید که آیا توانسته اید توجه بقیه را به عکس خود جلب کنید یا نه؟ در Tab بعدی شما به صفحه‌ی پروفایلتان دسترسی خواهید داشت و میتوانید آن را با عکسها و امکانات موجود مرتب و تزیین کنید.اینها تمامی موارد این اپ نیست چرا که یافتن دوستانتان در شبکه های مجازی دیگر در EyeEm ، ادیتور قوی برای ویرایش عکسهایتان و حتی یافتن عکاسان و تصاویر در حوالی شما  از بخش‌های مهم این اپلیکیشن به شمار میرود.خوشبختانه ایرادات برنامه بسیار کم بوده و گزارشات کاربران از مشکلات بیشتر بابت کرش کردن و خروج ناگهانی از نرم‌افزار بوده که آن نیز از سوی سازنده‌ی اپلیکیشن با عرضه‌ی اپدیتهای متعدد در حال بر طرف شدن است.

این برنامه تا به امروز بیش ۱۵ میلیون کاربر داشته و این رقم همچنان در حال افزایش است ، بنابراین اگر میخواهید از عکسهای دیدنی عکاسان حرفه‌ای لذت ببرید و عکسهای خود را نیز به سایرین نشان دهید و حتی با پیشرفت در زمینه عکاسی از این راه امرار معاش کنید قطعا شبکه ‌اجتماعی EyeEm جایی است که انتظار شما را میکشد.

شما میتوانید این اپ را به رایگان از کافه بازار ، Google Store ، iTune  دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا