بازی ها و اپلیکیشن های موبایل

آنونس مرجعی جدید برای سینما

سینما دنیای جذاب و پرکشش که توانسته با وجود زیبایی‌های محسور کننده‌ و تحریک عواطف انسانی به بخشی جدانشدنی از هنر و سرگرمی مبدل شود.

وجود فیلمهای سینمایی متنوع، سریالهای تلویزیون ، استند آپ کمدی ، فیلمهای مستند و کوتاه و مستقل ، همگی بیش از گذشته مورد توجه قشر وسیعی از جامعه قرار گرفته و همین تنوع و تکثر در محتوا عاملی شده تا مردم خواستار بدست آوردن دانش بیشتر و دقیقتری از مضامین این محصولات شوند. بنابراین وجود آگاهی و داشتن اطلاعات هر چند کم در این بخش کمک بسیاری به انتخاب صحیح و یافتن آسان موارد مورد علاقه امان میکند.

حتما شما نیز سایت معتبر و مطرح IMDB.com را میشناسید ، سایتی که در دههی 90 میلاد پا گرفت و امروز به بزرگترین مرجع در خصوص فیلم و سریال وتبدیل شده است.

وجود سایتهایی همانند imdb اهمیت داشتن اطلاعات از فیلمها، بازیگران و سبکها ورا کاملا روشن میسازد.

خلاء وجود چنین مرجعی که بتواند اطلاعات به روز را در اختیار کاربران ایرانی و فارسی زبان قرار دهد تا مدتها احساس میشد  اما در این چند سال گروههای مختلفی در این راه قدم برداشتهاند اما به نظر میرسد (تیم آویژه) توانسته با ساخت یک اپ موبایل که در برگیرندهی  اطلات گوناگون در مورد عناوین روز ایران و جهان است قدمی مهم  را در این زمینه بردارد.

این تیم با طراحی و ساخت اپلیکیشنی با نام آنونس (IMDB ایرانی) توانسته کمک بسیاری به مخاطبان ایرانی در به روز بودن دانش و آگاهیشان از سینما و تلویزیون کند.در مطلب پیش رو به بررسی اجمالی این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن Anoons (آنونس) بر اساس تصمیم تیم سازنده به شکل رایگان عرضه شده  و حجمی بسیار کمی را از حافظهی گوشی یا تبلتتان را اشغال میکندپس از دانلود و نصب اپ و اجرای آن با صفحهای رو برو میشود که توضیح کوتاهی در مورد هدف سازندگان و کارکردهای این نرمافزار را به شما ارائه میکند.

پس از تایید میتوانید برای استفادهی بهتر از امکانات موجود در برنامه با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری و ادرس ایمیل به آسانی ثبت نام کنید.

منوهای تنظیمات وتغییر رنگ برنامه (تم) و  دسترسیها تا حد امکان ساده طراحی شده و تمامی جملات و کلیدها نیز با زبان فارسی نگارش شدهاند ، پس از ورود به صفحهی اصلی شما شاهد لیستی از فیلمها و سریالهای روز ایرانی و خارجی ، عناوین در حال اکران ، ویدیوهای جدید و محبوبترین و برترین هنرمندان هستید.جابجایی ایتمهای موجود در صفحه نیز به صورت کشویی بوده که دسترسی به آنها را  راحتتر میکند.

با لمس کردن بر روی هر کدام از عناوین بلافاصله به صفحهی مربوط به آن هدایت شده و میتوانید اطلاعات مهمی از قبیل نام و تصاویر بازیگران ، توضیح کوتاهی در خصوص فیلم و عکسها و ویدیوهای آن را مشاهده کنید.

یکی از نکات مهم برنامه قرار گیری سریع ویدیوهای فیلمهای جدید و اجرا شدن آن با سرعت مناسب و بدون وقفه است البته نبود انتخاب کیفیت برای تماشای تریلر و دانلود آن نکتهی منفی است که در این برنامه وجود دارد این مشکل برای بخش تصاویر نیز وجود دارد.

همانند سایت IMDB با انتخاب نام یک بازیگر و یا عوامل تهیه فیلم میتوانید نگاهی به بیوگرافی در مورد این فرد و عناوین دیگری که وی در آنها سهیم بوده بیاندازید.البته در این بخش چند ایراد کوچک دیده میشود برای مثال بیوگرافیها کامل نبوده و بیشتر به تاریخ تولد و مرگ و مختصری از سابقهی تحصیلی افراد اشاره میکند و از زندگی شخصیانها اطلاعات بیشتری در اختیار خواننده قرار نمیدهد.

موضوع دیگر نبود لیست کامل از کارهای بازیگران و عوامل در رزومهی ثبت شدهی آنهاست و مورد آخر در صفحهی فیلمها و عوامل و بازیگران بخشی وجود ندارد که به جوایز دریافتی آنان اشاره کند در اخر هم برخی از اطلاعات افراد به شکل ترجمه نشده در این اپ گنجانده شده که احتمالا این موضوعات در اپدیتهای بعدی حل خواهند شد.

درصفحهی هر فیلم یا سریال میتوانید از نمرات منتقدین و کاربران مطلع شوید همچنین قادر خواهد بود نقد یا نظراتتان را با سایرین به اشتراک بگذارید.

اگر تمایل داشته باشید میتوانید با افزودن فیلم یا بازیگران به لیست مورد علاقیتان از اخبار و کارهای بعدی آنان  به صورت دریافت Notification مطلع شوید، همچنین این برنامه با دریافت تیزرها و اخبار جدید شما با فرستادن اطلاع رسان آگاه میسازد البته اگر بخواهید که این اطلاع رسانیها بر اساس اخبار مهم ، فیلمهای خارجی و یا ایرانی وباشد باید از بخش تنظیمات و قسمت اعلان گزینههای مرتبط را فعال کنید.

در مجموع با آنکه آنونس در ابتدا راه خود قرار دارد اما حقیقتان در میان اپهای طراحی شدهی ایرانی از لحاظ ظاهر و کیفیت و سرعت نمایش محتوا ، در مرتبهی بالایی قرار دارد و میتوان انتظار داشت با برطرف کردن کاستیهای موجود بتواند همانند سایت IMDB به یک مرجع کامل و به روز فارسی برای طیفهای مختلفی از کاربران تبدیل شود.

توصیه میکنیم حتما این اپ را از کافه بازار دانلود و آن را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا