بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی Zombie Frontier 3

در میان بازیهای موبایل، همیشه بازیهایی که بتوانند در مدت زمان‌های کوتاه 15 الی 20 دقیقه‌ای مخاطب را کاملا سرگرم کنند حرف اول را می‌زنند. سبک شوتر اول شخص به دلیل محدودیت‌های کنترل و نیاز به چرخش سریع دوربین بازی هیچوقت روی پلتفرم موبایل آن گونه که باید جواب نداده است و معمولا بازیهای اول شخص موبایلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول بازیکن کنترلی روی حرکت کاراکتر خود ندارد و تنها می‌تواند با چرخاندن دوربین به اهداف مورد نظر شلیک کند؛ و دسته‌ی دوم کاراکتر قابلیت حرکت کردن ندارد و فقط می‌تواند به موج‌های دشمن تیراندازی کرده و امتیاز کسب کند. Zombie Frontier 3 اما سعی کرده تا با ترکیب این دو دسته، کمی متفاوت عمل کند. گیم‌پلی ZF3 به این صورت است کاراکتر می‌تواند در محیط حرکت کند و زمانی که به گروهی از زامبی‌ها رسید، از یک نقطه ثابت آنها را از بین ببرد. و این پروسه آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا مرحله‌ به اتمام برسد.

شاید در ابتدا اینگونه به نظر برسد که بازی بعد از تنها چند ساعت تکراری و خسته‌ کننده می‌شود، اما ویژگیهای مختلفی که سازندگان در بازی گنجانده‌اند باعث شده تا ZF3 تا مدت‌های طولانی روی دستگاه شما باقی بماند.

نکته‌ای که در درجه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند، گرافیک، اتمسفر و موسیقی بازیست که همگی با یکدیگر در تعامل هستند و حس یک شهر سرد، غم‌زده و مُرده را به منتقل می‌کنند. گیم‌پلی بازی همچنین بسیار خشن و خونین است.

نکته‌ی جالب توجه بعدی تنوع بسیار بالای سلاح‌های بازیست که تک به تک آنها قابلیت ارتقاء را نیز دارند. سلاح‌هایی نظیر کلاشینکف، MP5، SWIFT، SHARK و … که در مجموع 21 اسلحه موجود در بازی را تشکیل می‌دهند.

ZF3 از 120 مرحله مختلف تشکیل شده است و همچنین قابلیت بازی به صورت چندنفره نیز در بازی وجود دارد. وجود مراحل نجات (Rescue) و همینطور Boss Fightها نیز به جذابیت مراحل بازی اضافه می‌کنند.

مانند تقریبا تمام بازیهای موبایلی، ZF3 نیز از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کند. با بدست آوردن Achievementهای مختلف در طول بازی و به اتمام رساندن مراحل مختلف، می‌توانید سکه طلا و جم کسب کنید و با استفاده از آنها سلاح‌های جدید خریده و یا سلاح‌های موجود را ارتقاء دهید.

Zombie Frontier 3 از آن دسته بازیهاییست که می‌تواند برای مدت زمان‌های کوتاه مثل وقتی که منتظر اتوبوس هستید و یا در مترو نشسته‌اید، شما را کاملا سرگرم کند. حتی اگر علاقه چندانی به این سبک ندارید تجربه‌ی Zombie Frontier 3 خالی از لطف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا