بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی War and Soul

دنیای بازیهای موبایل همیشه با محدودیت‌های زیادی مواجه بوده و هست. صفحه نمایش کوچک، محدودیت‌های بسیار زیاد در زمینه کنترل، این حقیقت که اکثر بازیکنان برای بازی روی پلتفرم موبایل معمولا توجه بیشتری به بازیهای ساده و به اصطلاح Arcade دارند، قیمت پایین، محدودیت‌های سخت‌افزاری و … از عواملی هستند که همواره باعث شده‌اند بازیهای موبایلی در مقایسه با عناوین پر هزینه و AAA کنسول‌ها عمق و کیفیت پایین‌تری داشته باشند.

اما استودیوی شرقی Wenhuan Xi پا را فراتر گذاشته و با ساخت عنوان اکشن نقش آفرینی War and Soul، سعی کرده یک عنوان با گیم‌پلی پیچیده و عمیق و گرافیک فوق‌العاده را روانه بازار آشفته‌ی بازیهای موبایل کند.

war and soul

War and Soul در چین باستان اتفاق می‌افتد. داستان بازی از این قرار است که یک پادشاه شرور قصد دارد مجددا بر دنیا سلطنت کند و در این راه بسیاری از جنگجویان و قهرمانان چین باستان نیز از وی حمایت می‌کنند. اما در طرف دیگر دسته‌ی دیگری از جنگجویان به سرکردگی دو کاراکتر اصلی بازی قصد مقابله با این جریان را دارند. البته آنها در این راه تنها نیستند و روح جنگجویان باستانی نیز آنها را همراهی می‌کنند.

در ابتدای بازی شما می‌توانید از بین دو کلاس Assassin و Warrior یکی را انتخاب کنید. بازی از چند Mode مختلف به نام‌های Scenario Mode (که همان بخش اصلی و داستانی بازیست)، Elite Dungeon، Infinite Tower و Boss Raid تشکیل شده است که هرکدام ویژگیهای مختلفی را شامل می‌شوند.

زمانی که وارد بازی می‌شوید شاید گزینه‌های بسیار زیادی که روی صفحه قرار دارند شما را گیج کنند؛ و واقعا هم همینطور است. بازی آنقدر ویژگی مختلف برای خرید، فروش، ارتقاء، آنلاک کردن و … دارد که حداقل یک هفته درگیر یادگیری آنها خواهید بود! از جمله این ویژگیها می‌توان به سلاح‌های مختلف، ارواح جنگجویان، Divine Weapon، لباس (شامل زره، کلاه خود، دستکش، چکمه و …) اشاره کرد. تقریبا می‌توان گفت تک‌ به تک آیتم‌های موجود در بازی قابلیت ارتقاء را دارند. گشت و گذار در این قسمت‌های بازی برای طرفداران سبک نقش آفرینی خصوصا نقش آفرینی شرقی می‌تواند بسیار مهیج و سرگرم کننده باشد چراکه آنقدر آیتم ریز و درشت در بازی وجود دارد که ساعت‌ها و روزها و شاید حتی هفته‌ها شما را سرکار بگذارند!

 width=

همانطور که گفتیم دو کاراکتر اصلی بازی در طول ماجراجویی خود تنها نیستند و ارواح جنگجویان باستانی نیز آنها را همراهی می‌کنند. ارواح بخش عمده‌ای از گیم‌پلی بازی را شامل می‌شوند و تقریبا 90% کمبوها و حرکاتی که در زمان مبارزه انجام می‌دهید در واقع با استفاده از قابلیت‌های همین ارواح هستند.

در مجموع 24 روح مختلف در بازی وجود دارند که با پیشروی در بازی Level-up شدن کاراکترهای اصلی، آنلاک می‌شوند. هر کدام از این ارواح ویژگیهای کاملا منحصر به فرد و جداگانه‌ای دارند و انتخاب درست تاثیر مستقیمی در پیشروی در مراحل بازی دارد. ارواح به چند دسته‌ی مختلف از جمله Basic، Lethal، Heal، Ultimate و … تقسیم می‌شوند که نشانگر توانایی‌های آنها در مبارزات است. همچنین هر روح یک Special Ability مخصوص به خود نیز دارد و البته همه‌ی ارواح قابلیت ارتقاء به Level بالاتر را نیز دارند. بازیکن در مجموع می‌تواند 4 روح را در مبارزات همراه خود داشته باشد.

ساختار مراحل بازی به این صورت است که در هر مرحله با تعدادی دشمن روبرو می‌شوید و با از بین بردن آنها می‌توانید وارد مرحله بعدی شوید. هر مرحله از چندین دشمن معمولی، چند مینی‌باس و یک باس قدرتمند تشکیل شده است. مبارزات بازی بسیار سریع بوده و تا حدودی یادآوری مبارزات عناوینی مثل Bayonetta و Devil May Cry هستند. در زمان مبارزه شما در مجموع 6 گزینه در اختیار دارید. یک گزینه مربوط به حمله‌ی معمولی، یک گزینه جا خالی دادن و 4 گزینه‌ی دیگر مربوط به ارواحی که با خود به همراه دارید می‌شوند. همچنین یک گزینه‌ی جداگانه به نام Fever نیز در قسمت پایین صفحه قرار دارد که با کشتن دشمنان پر می‌شود و وقتی آنرا فعال کنید قدرت حملاتتان افزایش می‌یابد. مبارزات بازی به جای اینکه شبیه به عناوین نقش‌آفرینی باشد، بیشتر شبیه به عناوین Hack ‘n’ Slash است که البته با توجه به محدودیت‌های کنترل در بازیهای موبایل، نمی‌توان به سازندگان خُرده گرفت و با وجود اینکه شاید طرفداران سبک نقش‌آفرینی تاحدودی نا امید شوند، می‌توان گفت که مبارزات بازی بسیار سریع، هیجان انگیز و سرگرم کننده هستند.

 width=

بازی از نظر گرافیکی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و طراحی محیطها، کاراکترهای اصلی و دشمنان با جزئیات زیادی انجام شده است. اما گذشته از گرافیک خوب، انیمیشن‌ کاراکترهای بازیست که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. تیم سازنده‌ی بازی در زمینه‌ی گرافیک و طراحی انیمیشن‌ها واقعا سنگ تمام گذاشته و با وجود اینکه حتی روی سخت‌افزارهای قدرتمند بازی با کمی افت فریم و لگ همراه است، نمی‌توان ایراد زیادی از بخش بصری بازی گرفت.

War and Soul را می‌توان یک عنوان بسیار بلند پروازانه دانست که انصافا توانسته سبک اکشن نقش آفرینی روی پلتفرم موبایل را متحول کند. War and Soul یک عنوان بسیار عمیق بوده و سطح Customizationی که در اختیار بازیکن قرار می‌دهد برای یک عنوان موبایلی فرای تصور است و ترکیب این گیم‌پلی عمیق با مبارزات نفس‌گیر و گرافیک فوق‌العاده تجربه‌ی بی‌نظیری را رقم می‌زند. اگر از طرفدران سبک نقش‌آفرینی هستید، به هیچ وجه War and Soul را از دست ندهید. همچنین به یاد داشته باشید که مهر ماه سال جاری نسخه‌ی کاملا فارسی شده‌ی این بازی توسط استودیوی مدریک روی کافه بازار قرار خواهد گرفت. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید عضو کانال این بازی شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا