بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی Shadow Battle

سبک مبارزه‌ای جزو سبک‌های قدیمی و محبوب بین طرفداران بازیهای کامپیوتری محسوب می‌شود و همواره عناوین بزرگ بسیاری خصوصا روی کنسول‌ها در این سبک وجود داشته است. اما در میان بازیهای موبایل، سبک مبارزه‌ای هیچوقت عنوان درخور توجهی نداشته و محدودیت کنترل همواره باعث شده است تا بازیهای مبارزه‌ای نتوانند روی موبایل موفق باشند.

بررسی بازی Shadow Battle

اما استودیوی Blackhole سعی کرده تا با ساخت عنوان Shadow Battle یک بازی مبارزه‌ای با سیستم مبارزات نسبتا ساده را روانه بازار کند و تا حدودی در این راه نیز موفق بوده است. هرچند کم و کاستی‌های نسبتا زیادی نیز در بازی به چشم می‌خورد.

Shadow Battle بازیکن را در نقش یکی از 5 قهرمان موجود در بازی قرار می‌دهد که البته هیچکدام ظاهر مشخصی نداشته و همگی از جنس سایه هستند! و همچنین قابلیت‌هایشان نیز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

هر شخصیت به جز حرکت در 4 جهت اصلی (و همچنین قابلیت معلق ماندن در میان زمین و هوا)، 5 حرکت تهاجمی نیز دارد که همانطور که گفتیم بسیار شبیه به یکدیگر هستند. این حرکات به جز فنون رزمی که باید از فاصله نزدیک انجام شوند، همگی به اصطلاح دوربُرد هستند و بازیکن می‌تواند از فاصله‌ی زیاد آنها را اجرا کند. هر حرکت شامل چند فاز مختلف است که قدرت تخریب آن در هر فاز بیشتر می‌شود. به طور کلی سیستم مبارزات بازی بیشتر در پیش بینی حرکات حریف، جا خالی دادن و حمله در زمان مناسب خلاصه می‌شود و تاکتیک و استراتژی نقش چندن زیادی در بازی ندارد و با توجه به اینکه در بازی خبری از بخش آنلاین نیست و تمامی مبارزات در مقابل هوش مصنوعی انجام می‌شوند، بازیکن بعد از مدت کوتاهی می‌تواند به راحتی حرکات حریفان را پیش بینی کرده و با آنها مقابله کند.

بررسی بازی Shadow Battle

بازی از دو مود Story و Fight تشکیل شده است که البته عملا هیچ فرقی با یکدیگر ندارد. در بخش داستانی (که البته هیچ داستانی را روایت نمی‌کند!)، به ترتیب در مقابل 15 حریف (5 شخصیت موجود در بازی چند بار تکرار می‌شوند) قرار می‌گیرید و باید آنها را شکست دهید. در ازای هر پیروزی مقداری سکه دریافت می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید قابلیت‌های شخصیت خود را ارتقاء دهید. مود Fight نیز به صورت رندوم شما را در مقابل یکی از 5 شخصیت موجود قرار می‌دهد.

همانطور که گفتیم شخصیت‌های موجود در بازی ظاهر مشخصی ندارد و فقط سایه‌ی آنها قابل مشاهده است. تعداد محیط‌های بازی نیز نسبتا محدود است و به همین دلیل بازی از لحاظ بصری خیلی زود تکراری می‌شود.

بررسی بازی Shadow Battle

Shadow Battle را نمی‌توان یک عنوان موفق در سبک مبارزه‌ای دانست. با وجود اینکه استودیو Blackhole سعی کرده تا حد امکان مکانیزم کنترل بازی را ساده کند، عدم وجود تنوع برای شخصیت‌ها، قابلیت‌های تکراری، گرافیک یکنواخت، کمبود مودهای جذاب و نبود بخش آنلاین باعث شده‌اند تا Shadow Battle در دسته بازیهای قرار بگیرد که بیش از چند روز مهمان دستگاه شما نخواهند بود. با این حال اگر علاقه بسیار زیادی به سبک مبارزه‌ای دارید با توجه به کمبود بازی در این سبک بر روی موبایل، تجربه‌ی Shadow Battle خالی از لطف نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا