بررسی بازی‌های موبایل

بررسی بازی موتور باز

اگر از قدیم با بازی‌های کامپیوتری سرو کار داشته باشید، حتما Road Rash را بازی کرده‌اید یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. Road Rash یک بازی موتور سواری سه بعدی بود که در آن بازیکنان با تمرکز بر خشونت تلاش می‌کردند تا در مسابقات خیابانی غیر قانونی پیروز شوند.

موتور باز یا TopSpeed Moto عنوان جدید استودیوی MedrickFZE نیز یک بازی موتور سواری با سبک و سیاق Road Rash است که به تازگی برای پلتفرم اندروید منتشر شده است.

موتور باز

در موتور بازی بازیکنان می‌توانند با استفاده از آیتم‌های مختلف، در مودهای متفاوتی به رقابت بپردازند. از جمله این مودها می‌توان به حالت مرحله‌ای، حالت چالشی، حالت فصلی و حالت آنلاین اشاره کرد که هرکدام قابلیت‌ها و شرایط مخصوص به خود را دارند.

در ابتدای بازی به بازیکن یک موتور داده می‌شود که با استفاده از آن باید در کشور چین به رقابت بپردازد و با باز کردن مراحل و دریافت سکه و الماس، موتور و تجهیزات خود را ارتقاء دهد. بازی در هفت کشور مختلف شامل چین، سوئیس، مصر، آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا اتفاق می‌افتد و برای باز کردن هر کشور، ابتدا باید کلیه‌ی مراحل کشور قبلی را با موفقیت به اتمام برسانید.

برای رقابت با سایر موتورسواران، تجهیزاتی از قبیل بیل، چوب بسیبال، شمشیر و … در اختیار دارید که با نزدیک شدن به هر یک از موتورسواران رقیب، به صورت خودکار به وی ضربه خواهید زد. همچنین یک کلید مجزا برای پرتاب موشک نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید موتورسواری که جلوتر از شما در حال حرکت است را هدف قرار دهید. البته فراموش نکنید که رقبای شما نیز همین توانایی‌ها را دارند!

موتور باز

علاوه بر اینها، یک کلید دیگر نیز به عنوان سپر در نظر گرفته شده است تا اگر موتورسوار دیگری از پشت شما را هدف موشک قرار داد، بتوانید با استفاده از سپر حمله‌ی او را خنثی کنید.

در بازی این امکان وجود دارد تا موتور و کاراکتر خود را تقویت کنید. برای ارتقاء موتور گزینه‌هایی مانند کنترل (Handling)، قدرت نیترو و سرعت در دسترس هستند. اما برای ارتقاء کاراکترها، فقط می‌توانید لول کاراکتر را ارتقاء دهید. هر کاراکتر یک مهارت منحصر به فرد برای خودش دارد که با ارتقاء لول، آن مهارت خاص نیز قدرتمندتر می‌شود.

بازی از نظر گرافیکی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و طراحی موتورها، کاراکترها، محیط‌های بازی و انیمیشن کاراکترها همگی بسیار خوب انجام شده‌ است.

شاید تنها ایراد آزار دهنده‌ای که به بازی وارد باشد، مشکل تاچ بازی باشد که گاهی ممکن است برای اجرای یک فرمان چند بار صفحه گوشی را لمس کنید تا بازی آن را تشخیص دهد.

موتور باز

همچنین یکی دیگر از مشکلات بازی (که باز هم در میان بازی‌های ایرانی بسیار مرسوم است) می‌توان به اجباری بودن الماس برای خرید بعضی از آیتم‌ها از فروشگاه اشاره کرد. همانطور که حدس زده‌اید برای تهیه‌ی الماس باید پول واقعی خرج کنید!

موتور باز در مجموع یک بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز است که علاوه بر گیم‌پلی سرگرم کننده، به خوبی به جنبه‌های گرافیکی نیز پرداخته است و تجربه‌ای دلچسب را برای عاشقان موتور و موتورسواری به ارمغان می‌آورد.

 

آریا پیروز

گیم و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا