Gameplay

10

شاهکار

نقد بازی Forza Horizon 4

شش سال قبل در چنین روزهایی بود که سایت بازی‌سنتر نقد و بررسی اولین شماره از سری «فورتزا هورایزون» را منتشر کرد. در قسمتی از نقد آمده‌ بود: «Forza Horizon سعی کرده با فاصله گرفتن از سری Motorsport، خود را به عنوان یک اثر مجزا و مستقل ثابت کند. نتیجه کار آن‌قدر عالی است که به راحتی این عنوان را هم‌ردی...

8.5

عالی

نقد و بررسی PlayerUnknown’s Battlegrounds

سقوط، غارت و بقا؛ سه کلمه‌ی کلیدی که خیلی زود ایده‌های یک مادساز را به تردند صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل کرد. زمانی که «برندین گرین» که با نام کاربری «PlayerUnknown» برای ساخت مادهای جالب «Arma 2» به شهرت رسیده بود، در کنار استودیوی کره‌ای «Blue Hole» قرار گرفت تا در مارس ۲۰۱۷ بازی اختصاصی خود با نا...

9

فوق العاده

نقد و بررسی Spider-Man

بعد از حضور در بیست عنوان مختلف از «Sega Genesis» گرفته تا «Xbox»، قهرمان پر فروغ شرکت مارول در عرصه سینما و کامیک هیچ گاه موفق نشد محبوبیت خود در دنیای سینما و کامیک را در قالب یک بازی ویدیویی تکرار کند. اوج شکوه او در عنوان «Spider-Man 2» بود که باز هم موفق نبود در حد یک عنوان بی‌نقص در دنیای بازی...

8.5

عالی

نقد و بررسی Guacamelee 2

روزگار طولانی است که از انتشار عناوین تاثیرگذاری چون «Castlevania» ،«Metroid» و «Kung-Fu Master» یا «Double Dragon» می‌گذرد؛ عناوینی که آن‌ها را می‌توان از جوانب مختلف از نظر اثرگذاری روی این صنعت بازی بررسی کرد و تاثیرات‌شان را ذره به ذره برشمرد. اگر بگوییم شکل و ظاهر کنونی این صنعت تا حد زیادی وام...

8.5

عالی

نقد و بررسی Dead Cells

صنعت بازی‌های ویدیویی بی‌رحم است. مصداق این بی‌رحمی در شکست خوردن پروژه‌های خلاقانه، خاص و دوست‌داشتنی بارها دیده شده؛ اما نمود دیگرش را می‌توان در نادیده گرفته شدن کارمندان بازی‌ساز و هنرمند حاضر در استودیوهای توسعه‌دهنده جست‌وجو کرد. کسانی که همواره چرخ صنعت را به چرخش در آورده‌اند. در حالی که هنر...

7.5

بسیار خوب

نقد و بررسی Mothergunship

شاید اگر در روزگار گذشته حرف از ترکیب تعدادی از المان‌های روگ لایک (Rougelike) با «Bullet Hell» در بستر یک عنوان شوتر اول شخص به میان می‌آمد، حتما آن را ناممکن یا حداقل در ابتدا تصور چنین چیزی را دشوار می‌پنداشتیم؛ این ایده کمتر استفاده شده را قبلا در عناوینی مثل «Enter The Gungeon» یا «Nuclear Thro...

9

فوق العاده

نقد و بررسی NieR: Automata – Become as Gods Edition

سال گذشته «NieR: Automata» که حاصل همکاری «Yoko Taro» و «Platinum Games» بود، برای کنسول PlayStation 4 و همین طور PC، روانه بازار شد. این بازی که به نوعی دنباله عنوان NieR ولی با داستانی مستقل به حساب می‌آید، این بار به کمک تیم Platinum Games و تبحر آن‌ها در ساخت عناوین اکشن، قصد داشت که داستان گویی...

9

فوق العاده

نقد و بررسی Dark Souls Remastered

هفت سال از عرضه «Dark Souls» می‌گذرد، عنوانی که تجربه‌ای بود بی‌بدیل و فراموش نشدنی برای بازی‌کنان خسته از عناوینِ تکراری، بازی-فیلم‌های دورگه، عناوین فرمولیزه شده که ریسک کردن را فراموش کرده بودند و صنعتی استودیویی شده که برای کمپانی‌هایش تنها پول پارو کردن مهم بود. صد البته که دارک سولز تنها بازی‌...

8

عالی

نقد و بررسی Pillars of Eternity II: Deadfire

سه سال پیش بود که استودیو خوش آوازه «Obsidian» که با ساخت آثار بسیار خوبی همانند «Fallout :New Vegas» شناخته می‌‌‌‌‌شود و تعدادی از پایه‌‌‌‌‌گذاران سبک نقش‌‌‌‌‌آفرینی مدرن را در تیم خود دارد، در آخرین اقدام خود برای فرار از ورشکستگی، دست به دامان طرفداران خود شده و از آن‌‌‌‌‌ها درخواست کمک مالی کرد....

10

شاهکار

نقد و بررسی God of War

دو سال قبل در نمایشگاه «E3»، شرکت سونی چهارمین عنوان اصلی از سری «God of War» را رسما معرفی کرد. عنوانی که به جز شخصیت اصلی، شباهت چندانی به برادران بزرگ‌تر خود نداشت و همین امر باعث ایجاد شک و شبهه‌هایی برای طرفداران سری شد. عنوانی که از هسته اصلی خود به طور کامل دور شده بود و با ریتم و روند جدیدی ...

9

فوق العاده

نقد و بررسی Into the Breach

چند سال قبل استودیو «Subset Games» اثری به نام «FTL : Faster Than Light» را منتشر کرد که توانست تبدیل به یکی از موفق‌‌ترین عناوین مستقل سال‌های اخیر شده و به عنوان یکی پیشگامان بازگشت و موفقیت آثار ایندی شناخته شود. ایده FTL ساده اما دارای جزئیات بسیاری بود، بازیکن در نقش فرمانده یک کشتی فضایی قرار ...

7

بسیار خوب

نقد و بررسی Aegis Defenders

وقتی که به گذشته بر‌ می‌گردیم، با انبوهی از عناوین پیکسل آرت روبرو می‌شویم که هر کدام از آن ها برای ما گیمر‌ها خاطره انگیز بوده‌اند. شاید در مقایسه با گذشته، نتوان گفت که اکنون ساخت بازی راحت‌تر و هزینه آن کمتر است، اما چیزی که بدون شک می‌توان آن را یکی از مزایای ساخت بازی در زمان حال به حساب آورد، ...