معرفی بازی‌ها

معرفی بازی Injustice 2

معتقدم که داستان نسخه‌ی قبلی «این‌جاستیس» (Injustice) با اینکه در سبک مبارزه‌ای جریان داشت ولیکن از روایت جذاب و طرحی غنی بهره می‌برد که پیچیدگی آن، ارزش تکرار بخش داستانی را ارتقا می‌بخشید. خب این فقط بخشی از موفقیت این‌جاستیس بود و سازندگان با طراحی هوشمند مبارزات و محیط مبارزه، حس سینماتیک و کارگردانی لحظات را در هنگام نبرد بیدار کرده بودند و این ادامه‌ی روند روی به رشدی بود که از بازی «مورتال کامبت» در سال 2011 توسط (NetherRealm (NR ،استودیوی سازنده، آغاز شده بود و قرار است امسال با نسخه‌ی دوم این‌جاستیس نیز ادامه پیدا کند. با اولین نگاه این بازی در بازیسنتر، همراه باشید.
اینکه داستان قرار است به صورت مستقیم، دنباله‌ای از نسخه‌ی قبل باشد، به ما یادآوری می‌کند که چند کاراکتر محبوب، دیگر در بازی حضوری نخواهند داشت و متأسفانه دار فانی را وداع گفته‌اند! باز با اینحال «اد بون»، کارگردان بازی، تأکید کرده که لیست کاراکترهای (Injustice 2 (I2 نسبت به عنوان قبلی بیشتر خواهد بود و دست روی کاراکترها‌ی کمرنگ‌تر و پررنگ‌تر دیگری گذاشته‌اند، اعم از قهرمان و ضدقهرمان! از آن‌ها هم نام خواهیم‌برد ولی در اینجا می‌خواهم به ورود سه کاراکتری اشاره کنم که حضورشان باعث تشکیل سه جبهه‌ی جنگ در داستان است. در نسخه‌ی قبل دیدیم که در دنیای موازی، رژیم «سوپرمن» سقوط کرد و او را در سلولی مخصوص حبس کردند و اتحادی بین هیچ‌کدام از قهرمانان برقرار نیست ولی شرایط به این شکل خواهد ماند؟ طبیعتاً نه! حالا که دیگر خبری از رژیم و جاستیس لیگ نیست، «گوریلا گراد» تصمیم می‌گیرد که با بوجود آوردن اتحادی میان برخی از ضدقهرمانان، گروهی با نام «سوسایتی» تشکیل دهد و قدرت را دست بگیرد. «بتمن» وقتی که با تهدید سوسایتی روبه‌رو می‌شود، دوباره با برخی از قهرمانان، جاستیس لیگ را سرپا می‌کنند و درست است، فقط برخی که میان آن‌ها سوپرمن جایی ندارد چرا که کدورت‌ها بین این دو بسیار عمیق است. نبرد بین جاستیس لیگ و سوسایتی، در ظاهر نبرد اصلی به نظر می‌رسد تا جایی که NR، از آنتاگونیست و ضد قهرمان اصلی پرده برداشت؛ «بِرِینیاک». حالا بتمن به کمک سوپرمن نیاز دارد و با اصرار «سوپر گرل»، بتمن به حضور سوپرمن در جبهه‌ی قهرمانان تن می‌دهد و به نحوی، سوپر گرل جاستیس لیگ را تکمیل می‌کند. پس با بودن جاستیس لیگ، سوسایتی و برینیاک در سه طرف مختلف، متقابلاً باید افزایش کاراکترها را در I2 شاهد باشیم.

پیش نمایش Injustice 2
در هنگام معرفی بازی تا الان، سازندگان شعاری را مدام به کار می‌برند که باعث هویت نبردها در گیم‌پلی شده‌است. شعار «هر نبرد، معرف توست.» یک‌جورایی می‌فهماند که دست بازیکن آنقدر باز است که می‌تواند استایل و شکل خاص مبارزه‌ی خودش را داشته باشد. یعنی اینکه بازیکن می‌تواند برای شخصی‌سازی کاراکترها، مدت‌ها وقت بگذارد و فنون، لباس و آپگریدهایی را بدست آورد که به نظرم، مدت زمان وقت گذراندن در بازی را افزایش می‌دهد ولی این شاید برای عاشقان واقعی بازی باشد و خیلی‌ها که حال و حوصله‌ی گذراندن اینجور سلسله مراتب را ندارند، می‌توانند با پرداخت درون برنامه‌ای، زودتر از بقیه و بدون تلاشی مضاعف، ره صدساله را با یک شب طی کنند! البته جای نگرانی نیست، اد بون گفته است که در بخش مولتی‌پلیر، بازیکنان در شرایط برابری در مقابل هم قرار می‌گیرند که باز هم عجیب است؛ یعنی پرداخت درون‌برنامه‌ای برای حالت تک‌نفره فقط کارایی دارد و دیگر نمی‌شود از مواردی به این شکل خرده گرفت. به هر حال، این نوع پرداخت‌ها با پول مستقیم نیست. واحد پولی در I2 کریستال است که دو راه برای دسترسی به آن‌هاست؛ یکی با بُردن مبارزات و مراحل و دومی، با پرداخت پول واقعی. ارزش معادل این کریستال‌ها هنوز اعلام نشده و NR آن را در بروزرسانی‌های بعدی مشخص خواهد کرد.

پیش نمایش Injustice 2
همچنان مانند عنوان قبل، تاکید بازی بر تخریب‌ و انعطاف‌پذیری محیط است و هر زمین مبارزه، قابل انتقال به زمینی دیگر است که اینکار با یک صحنه‌ی اکشن خالص انجام می‌شود که البته با شوخ‌طبعی و طنز هم کمی قاطی شده و فضا را نسبت به عناوین مورتال کامبت، شادتر می‌کند ولی بار اصلی این فضای طنز آغشته به خشونت را حرکت اصلی یا Breakdown هر کاراکتر بر دوش دارد که نسبت به بقیه‌ی فنون، ضربه‌ی بیشتری به رقیب می‌زند. حتی اگر آپگریدهای بیشتری هم اجرا کنیم، امکان افزایش ضربه‌زدن این Breakdownها بیشتر می‌شود.
با اینکه تمام شخصیت‌ها معرفی نشده‌اند ولی تأییده شده که در هنگام عرضه شاهد سی و یک کاراکتری خواهیم‌بود و با عرضه‌ی بسته‌های الحاقی بیشتر، تعداد لیست هم بالاتر و بالاتر می‌رود که احتمالا این بسته‌های الحاقی رایگان نخواهند بود. طراحی تمامی این شخصیت‌ها بسیار واقع‌گراتر شده و با نمایش‌های بیشتر، ترمیم چهره‌های آن‌ها، بیشتر به چشم می‌آید. لیست شخصیت‌های معرفی شده، به ترتیب زیر است:

Aquaman, Atrocitus, Bane, Batman, Black Adam, Black Canary, Blue Beetle, Brainiac, Captain Cold, Catwoman, Cheetah, Cyborg, Darkseid, Deadshot, Doctor Fate, Firestorm, Flash, Gorilla Grodd, Green Arrow, Green Lantern, Harley Quinn, Poison Ivy, Robin, Scarecrow, Supergirl, Superman, Swamp Thing, Wonder Woman

پیش نمایش Injustice 2با کمک قابلیت جدید Gear System، می‌شود این شخصیت‌ها را تا حد بسیار بالایی شخصی‌سازی کرد. مراتب کار به این‌گونه است که شما با بدست آوردن آیتم مستقیم یا خرید به لطف کریستال‌ها می‌توانید پنج بخش کلاه‌خود، بدنه، بازوان، پا و سلاح مخصوص قهرمان و شد قهرمان را شخصی‌سازی کنید که باعث می‌شود در بخش آنلاین و مولتی‌پلیر، به ندرت، حریف کاستومایزی شبیه شما داشته باشد. به عبارتی، شاید تا مدت‌ها هدف از بازی کردن این باشد که جایزه و کریستال جمع کنیم تا قهرمان مخصوص خود را داشته باشیم و همان‌طور که می‌بینید، المان‌های بازی‌های RPG هم در یک بازی سبک مبارزه‌ای نفوذ کرده‌است و آزادی عملی ناب نسبت به دیگر بازی‌های این سبک، پدید آورده است.
با پیش‌خرید بازی از الان، می‌توانید صاحب کاراکتر Darkseid شوید که معلوم نیست حضوری در بخش داستانی خواهد داشت یا خیر و باید تا تاریخ 31 اردیبهشت، زمان عرضه‌ی I2، صبر کنیم. این عنوان برای PS4 و Xbox One عرضه می‌شود و همچنین، از سیستم عامل‌های IOS و اندروید هم پشتیبانی خواهد کرد.

داود حسینی

Old, but I'm not that old Young, but I'm not that bold

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا