Interview

زمان و هزینه مهمترین چالش بازی سازی در گفتگویی با احسان ابراهیم زاده

به بهانه‌ی انتشار بازی فریاد آزادی: تنگستان که ساخت آن در سال ۹۳ به پایان رسید و اخیرا بعد از گذشت ۳ سال به صورت دیجیتالی منتشر شده است مصاحبه‌ای را با احسان ابراهیم زاده، که در این بازی مسئولیت‌های طراحی بازی، ساخت محیط، مدیریت هنری، هنرمند ارشد، داستان، صدا‌...

بازی به مثابه‌ی یک اثر هنری در گفتگویی با حمیدرضا سعیدی

به بهانه ی برگزاری کارگاه از بیانگری تا اثرگذاری ، مصاحبه ای با حمید رضا سعیدی، مدرس این کارگاه انجام داده‌ایم تا هرچه بیشتر به آنچه که در این نشست قرار است برای مخاطبان عرضه شود، پی ببریم. حمید رضا سعیدی طراح بازی ست. او از سال ۱۳۸۹ با استودیو فن افزار (Dead ...

مصاحبه اختصاصی با تیم warhorse

طبق مکاتبه‌هایی که انجام شد، استودیوی Warhorse برای مصاحبه با بازی‌سنتر اعلام آمادگی کرد. از ما خواسته شد تا سوالات را به همراه فرد مورد نظر از استودیو برای پاسخ دادن به آن‌ها انتخاب کنیم. ابتدا قرار بر این بود که این مصاحبه با «دنیل واورا» (Daniel Vavra) یکی ...

مصاحبه اختصاصی بازی‌سنتر با Amanita Design در خصوص Samorost 3

در سال ۲۰۰۳ که اولین Samorost عرضه شد کمتر کسی با «آمانیتا دیزاین» آشنا بود، تا اینکه در سال ۲۰۰۹ این استودیو با خلق Machinarium توانست به شهرتی جهانی دست یابد. «آمانیتا» پس از عرضه دومین Samorost در سال ۲۰۰۹ و کار در برخی زمینه‌های هنری دیگر، هم‌اکنون در حال ...

مصاحبه ای متفاوت با Warren Spector

نام‌های کمی در صنعت بازی‌سازی وجود دارد که نیاز به هیچ معارفه‌ای ندارند و وارن اسپکتر مطمئنا یکی از آن نام‌ها است. خالق عناوین Deus Ex و Epic Mickey، یکی از بزرگ‌ترین طراحان بازی موجود در این صنعت است. ایشان در حال حاضر در حال کار به عنوان مشاور در پروژه‌ای به...

مصاحبه اختصاصی بازی‌سنتر با Rhianna Pratchett، نویسنده Rise of the Tomb Raider

اگر از طرفداران Tomb Raider ،Overlord ،Heavenly Sword و یا Mirror’s Edge باشید، احتمالا با Rhianna Pratchett آشنا هستید. خانم Pratchett از موفق‎ترین نویسندگان زن در صنعت گیمینگ بوده و هم‌اکنون در حال کار بر روی Rise of the Tomb Raider و Overlord: Fellows...