مقالات

مصاحبه اعضای استودیو DICE با محوریت بازی Battlefield V

اعضای استودیو «DICE» اخیرا مصاحبه‌ای را با وب‌سایت «Gamesbeat» با محوریت عنوان «Battlefield V» داشته‌اند که ترجمه این مصاحبه را می‌توانید در بازیسنتر بخوانید. Gamesbeat: با وجود موفقیت War Story (قسمت سینگل) در Battlefield 1 چطور روی این قسمت در نسخه ۵ کار کرد...

Red Dead Redemption 2 – نزیک‌ترین به واقعیت

Red Dead Redemption 2 وعده‌ی جزئیاتی بی‌مانند را می‌دهد، از دنیای وسیع و پر جنب و جوشش گرفته، تا مردم و حیوانات درون آن، و نحوه‌ی تعامل همه‌ی اینها با یکدیگر که شبیه به هیچکدام از بازیهای جهان‌باز قبل از خود نیست. و شما هیچوقت دقیقا نمی‌دانید که برخورد با یک ش...

راکستار و پدیده جزئیات و عمق؛ روایت جالب این شرکت از پلات داستانی Red Dead Redemption 2

صحرایی بی آب و علف و پهناور، باد موحشی که هر لحظه بیشتر می‌وزد و با بی رحمی سنگ ریزه‌ها را با خود حمل می‌کند و آن‌ها را به بدنه سنگ‌ها و کاکتوس‌هایی می‌سابد که در آن گستره وسیع، انگار تنها نشانه از زندگانی هستند و دو مبارز و قانون شکن در میانه این پهنه و دست ب...

نگاهی به اولین نمایش Cyberpunk 2077

پس از مدت‌ها انتظار، استودیو «CD Projekt Red» از عنوان مورد انتظار «Cyberpunk 2077»، در نمایشگاه «E3 2018» پرده برداشت. هر چند نمایش بازی چیزی نبود که طرفداران انتظار آن را داشتند چرا که به جای یک دموی طولانی، تریلری نسبتا کوتاه پخش شد که چیزی از گیم‌پلی بازی ...

نگاهی به تاریخچه سری Devil May Cry

شاید بار‌ها تجربه بازی‌هایی با ژانر اکشن سوم شخص و داستانی تخیلی را داشته باشیم. در این راستا می‌توان یکی از عناوین مشهور تحت عنوان «Devil May Cry» را نام برد. بازی که با ساختار حرفه‌ای، گیم‌پلی روان، گرافیک عالی و داستان هیجان‌آور وتکان دهنده، توجه بسیاری از ...

چرا خانه‌های آرکید VR می‌توانند راه رستگاری واقعیت مجازی باشند

درست است که شکل‌های مختلف خانه‌های آرکید VR از دهه ۹۰ میلادی وجود داشته‌اند، اما به تازگی مراکز جدید بازی‌های واقعیت مجازی در حال محبوب شدن در تمام دنیا هستند، اول در چین و بعدا در دیگر قسمت‌های آسیا این موضوع گسترش پیدا کرده و به زودی به اروپا و آمریکای شمالی...

غایبین بزرگ «E3 2018»

شاید اگر بهترین و مهم‌ترین قسمت رویداد سالانه «E3» را بخش‌ کنفرانس‌ها و نمایش‌های آن در نظر بگیریم، اشتباه نکرده باشیم؛ اما هرگز نمی‌توان از اتفاقاتی که در قبل و بعد از این رویداد در جریان است، چشم پوشی کرد. معمولا قبل از این رویداد دوست داشتنی، تمامی بازیکن‌ه...

بهترین‌های E3 2018

نمایشگاه E3 2018، پس از برگزاری کنفرانس‌های متوالی و نمایش عناوین جدید یا معرفی شده، به پایان رسید. شاید E3 امسال از نظر معرفی بازی‌های جدید چندان درخشان نبود ولی پخش گیم‌پلی یا تریلر داستانی از بازی‌های معرفی شده در بالاترین سطح خود قرار داشت. به رسم سال‌های ...

گزارش حضور بازی سنتر در E3 2018

بعد از چند ماه تلاش و مکاتبه، تیم بازی‌سنتر موفق شد تا به عنوان یکی از معدود مدیای گیمینگ حاضر در خاورمیانه، جواز حضور در نمایشگاه «E3» راه به دست آورد و من (Bahram) به عنوان نماینده بازی‌سنتر در این نمایشگاه حاضر شدم. در متن زیر سعی کردم با نگارشی نسبتا محاور...

اولین نگاه به «Red Dead Redemption 2»

صبر کردن در زندگی ما انسان‌ها امری کاملا طبیعی است؛ اما این صبر وابستگی شدیدی به نوع آن دارد! وقتی اسم شرکتی مانند «Rockstar Games» به میان می‌آید و انتظار انتشار عنوان «Red Dead Redemption 2» را از طرف آن داریم، این صبر به راحتی می‌تواند در عین این‌که دشوار ب...

نابودی یک آرمان‌شهر

با شنیدن نام سایبرپانک شهری بارانی که در تاریکی شب با نور چراغ‌های رنگارنگ نئون تزیین شده است در مقابل دیدگانمان به تصویر کشیده می‌شود. خیابان‌هایی باریک و پرجمعیت با گودال‌هایی پر از آب و مردمانی با نگاه‌های سرد که در هجوم افکار و مشغله‌ها و دغدغه‌هایشان به ی...

صنعت بازی سازی در سوئد

ماه آگوست ۲۰۱۵ است و داخل موزه علم و تکنولوژی سوئد در شهر استکهلم، مراسم پایانی رویدادی در جریان است. بعد از ظهر شنبه‌ای تابستانی است و بیش از ۱۰۰ نفر در سالن اصلی همایش هستند. آن‌ها در حال امتحان کردن بازی‌های ساخته‌ شده‌ی اولین کلاس در حال فارغ التحصیلی «Stu...