بررسینینتندو سوییچ

بررسی بازی Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun!

«Taiko no Tatsujin» از جمله نام‌های شناخته شده در ژاپن به شمار می‌رود و هر ساله یک یا چند نسخه جدید از این سری محبوب منتشر می‌شود که بیشتر آن‌‌ها بر روی دستگاه‌های آرکید در دسترس قرار دارند و تاکنون ده‌ها نسخه آرکید از این سری به بازار عرضه شده است. همچنین در گذشته تعدادی از نسخه‌های این فرانچایز بر روی کنسول‌هایی مانند پلی استیشن ۲، پلی استیشن ویتا و چند کنسول دیگر در کنار اسمارت فون‌ها منتشر شده‌اند اما اکثر آن‌ها در انحصار ژاپن بودند و هیچ‌گاه به خارج از ژاپن راه نیافتند که یکی از دلایل اصلی عدم محبوبیت این سری در خارج از ژاپن است. امسال نیز دو نسخه از این فرانچایز برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و نینتندو سوییچ با نام‌های «Taiko no Tatsujin: Drum Session!» و «Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun!» در ژاپن منتشر شدند و در حالی که بسیاری از طرفداران بی‌صبرانه منتظر انتشار آن‌ها برای دیگر کشور‌ها بودند، شرکت باندای نامکو انتشار این دو عنوان برای غرب را تایید کرد. تفاوت اصلی این دو نسخه در آهنگ‌ها، قابلیت‌ها و بخش‌های قابل بازی بوده و هسته اصلی گیم پلی آن‌ها به طور کلی مشابه یکدیگر است. در ادامه با بازی‌ سنتر همراه شوید تا به بررسی نسخه منتشر شده بر روی کنسول نینتندو سوییچ یعنی Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun! بپردازیم.

 width=810 height=456 /></p><p dir=rtl style=بازی به دو بخش «Taiko mode» و پارتی گیم تقسیم می‌شود که در ابتدا به بررسی Taiko mode می‌پردازیم و سپس به سراغ بخش پارتی گیم خواهیم رفت. پس از ورود به بخش Taiko mode با صفحه انتخاب شخصیت مواجه می‌شوید. هر شخصیت به طور معمول یک یا چند قابلیت کمکی برای آسان‌تر کردن مراحل به بازی اضافه می‌کند و می‌توانید به صورت دلخواه یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین با پیش‌روی در بخش پارتی گیم می‌توانید شخصیت‌های جدید‌تری به دست آورید که قابلیت‌های بهتری با خود به همراه دارند و بازی را برای شما آسان‌تر می‌کنند. پس از انتخاب شخصیت‌ با لیست بلندی بالایی از آهنگ‌ها مواجه خواهید شد که در عناوین ریتمیک یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به حساب می‌آید و اگر آهنگ‌ها با سلیقه شما همخوانی نداشته باشند مطمئنا نمی‌توانید از بازی لذت ببرید. در رابطه با این عنوان باید گفت اگر علاقه‌ای به آهنگ‌های ژاپنی ندارید بهتر است سراغ این عنوان نروید یا اگر آن‌ را تهیه کردید انتظار زیادی از آن نداشته باشید. اما اگر به آهنگ‌های ژاپنی علاقه‌مند هستید این عنوان برای شما ساخته شده است! از موسیقی متن انیمه و بازی گرفته تا آهنگ‌های نامکو، پاپ ژاپنی و موسیقی کلاسیک تقریبا تمامی قطعه‌های موجود در این عنوان ژاپنی هستند و یا مربوط به انیمه و بازی‌های ژاپنی می‌شوند. به همین دلیل افرادی که به موسیقی ژاپنی علاقه دارند از این عنوان نهایت لذت را خواهند برد. هر آهنگ دارای چهار درجه سختی آسان، معمولی، سخت و مفرط است و می‌توانید به طور آزادانه بر روی درجه سختی دلخواه بازی کنید. انتخاب درجه سختی آسان‌تر محدودیتی برای بازیکن ایجاد نمی‌کند بنابراین اگر در این سبک حرفه‌ای نیستید و یا علاقه‌ای به سختی بیش از حد ندارید همچنان می‌توانید از تمام محتوای بازی استفاده کنید و با انجام مراحل بر روی درجه سختی پایین آهنگ‌های جدید را باز کنید.

 width=810 height=456 /></p><p dir=rtl style=گیم پلی بازی مانند اکثر عناوین موجود در این سبک بسیار ساده است. باید با زمان بندی مناسب ریتم‌ها را به درستی بزنید و انجام این کار در این عنوان به چهار روش مختلف امکان پذیر است که عبارتند از؛ طبل مخصوص بازی، کنترل‌‌های حرکتی‌ جوی کان‌، استفاده از دکمه‌ها و صفحه لمسی کنسول که هر کدام از این روش‌ها ضعف‌ و برتری‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. طبل مخصوص بازی باید به صورت جداگانه تهیه شود اما مطمئنا می‌توانید بهترین تجربه را برایتان به ارمغان بیاورد. کنترل‌‌های‌ حرکتی جوی کان‌‌ از دقت بالایی برخوردار نیست و گاهی اوقات درست عمل نمی‌کند اما به خوبی حس طبل زدن را برایتان شبیه‌سازی می‌کند. دکمه‌ها از دقت بالایی برخوردارند اما چندان تجربه خوبی ارائه نمی‌دهند و برای استفاده از صفحه لمسی کنسول نیز نیمی از صفحه با یک طبل مجازی پوشانده می‌شود که چندان جالب نیست. در این بین استفاده از کنترل‌های حرکتی جوی کان‌ها بهترین گزینه برای کسانی است که امکان تهیه طبل رسمی بازی را ندارند و نمی‌خواهند بر روی درجات سختی بالا بازی کنند زیرا دقت پایین کنترل‌های حرکتی بیشتر بر روی درجات سختی بالا خود را نشان می‌دهد و اگر بخواهید بر روی درجات سختی پایین بازی کنید این مشکل چندان آزار دهنده نخواهد بود این در حالی است که کنترل‌های حرکتی جوی کان در مقایسه با دو روش دیگر تجربه بسیار بهتری به بازیکن ارائه می‌دهد.

 width=810 height=456 /></p><p dir=rtl style=پارتی گیم بخش دیگری از بازی است که ۲۰ نوع مینی گیم مختلف و سرگرم کننده را در خود جای داده است. در هر یک از این مراحل باید با ریتم آهنگ هماهنگ باشید و کارهایی مانند ماهی گیری، پرش از روی طناب و بیس بال انجام دهید که بسیار جالب و گاه خنده‌دار هستند. این مینی گیم‌ها از چهار بازیکن به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند و درصورت نبود بازیکن هوش مصنوعی کنترل شخصیت‌ را برعهده می‌گیرد. مراحل نیز به سه دسته همکاری تیمی بین تمامی بازیکنان، رقابت دو به دو و رقابت همه بازیکن‌ها با یکدیگر تقسیم می‌شود و هرگاه احساس کردید این مینی گیم‌ها برایتان‌ آسان شده‌اند می‌توانید به سراغ درجه سختی بالاتر مراحلی که قبلا به اتمام رسانده‌‌اید بروید و خودتان را به چالش بکشید. همچنین با انجام مراحل بخش پارتی گیم شخصیت‌هایی را به دست می‌آورید که در بخش Taiko mode قابل استفاده هستند و قابلیت‌های کمکی به بازی اضافه می‌کنند.

در نهایت Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun! عنوان سرگرم کننده‌ و زیبایی در سبک ریتمیک است و اگر به آهنگ‌های ژاپنی علاقه‌مند هستید حتما آن را تهیه کنید و مطمئن باشید یک تجربه فوق العاده انتظارتان را می‌کشد. اما اگر با آهنگ‌های ژاپنی آشنا نیستید و یا علاقه‌ای به آن‌ها ندارید بهتر است قبل از تهیه این عنوان کمی بیشتر فکر کنید تا از انتخاب خود پشیمان نشوید. در حالی که بخش پارتی گیم فوق العاده است و هر نوع سلیقه‌ای را مجذوب خود می‌کند، بخش Taiko mode به دلیل دارا بودن آهنگ‌های ژاپنی ممکن است برای برخی افراد جالب نباشد.

بررسی بازی Taiko no Tatsujin: Drum ‘n’ Fun! بر اساس نسخه ارسالی سازنده برای وبسایت بازی‌سنتر نوشته شده است.

مجموع امتیاز - 8

8

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
آهنگ‌های جذاب و متنوع
مینی گیم‌های جالب و سرگرم کننده
استفاده مناسب از قابلیت‌های مختلف کنسول
نقاط ضعف:
کنترل‌های حرکتی گاهی خوب کار نمی‌کنند
آهنگ و مینی گیم‌های برخی دسته‌ها کم هستند

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا