ایکس باکس وانبررسی

نقد و بررسی Guardians of the Galaxy – Episode 4: Who Needs You

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، محافظین کهکشان نیز به پایان راه خود نزدیک می‌شوند. «Who Needs You»، چهارمین قسمت از سری «Guardians of the Galaxy»، قسمت ماقبل پایانی این مجموعه بوده و بازیکنان را برای دانستن انتهای ماجرای محافظین، آماده می‌کند.

همان‌طور که در قسمت قبل دیدیم، پیتر و دوستانش راه نابودی «Eternity Forge» را یافته و «Hala» نیز که در پی رسیدن به قدرتی افسانه‌ای بوده، با پیتر و گروهش مواجه می‌شود. پس از یک درگیری نفس‌گیر، پیتر با نابودی این شی باستانی، Hala را در رسیدن به هدف خود که بازگرداندن هم‌ نوعانش از مرگ بود، ناکام می‌کند ولی این پایان کار نیست و اینک Hala خود به موجودی قدرتمند و بزرگ‌ترین دشمن کهکشان تبدیل شده و پیتر باید راهی برای از بین بردن او پیدا کند. بگذارید با بزرگ‌ترین مشکل این قسمت آشنا شویم، داستان واقعا هیچ پیشرفت خاصی نکرده و تمام بازی به فرار کردن از معبدی که در آن گیر افتاده‌اید و صحبت با اعضای گروه خلاصه می‌شود. اکثر دقایق شما در حال عبور از تونل‌های زیرزمینی بوده و به جز لحظات پایانی، شاهد کمتر اتفاق هیجان‌انگیزی خواهید بود. در واقع سازنده سعی کرده با تغییر نحوه پیشبرد داستان نسبت به قسمت‌های قبل و پرداخت عمیق‌تر به ارتباط بین محافظین، بازیکن‌ها را برای قسمت پایانی آماده کند، اما این روش از جذابیت بازی کاسته و روند آن را به امری خسته‌کننده تبدیل می‌کند، خصوصا این‌که سر و کله زدن با اعضای گروه دیگر تکراری شده و در بیشتر موارد خواهید دانست که یک گفتگو به چه نحوی به پایان خواهد رسید.

 width=810 height=456 />هر چه به پایان این سری نزدیک می‌شویم بیشتر باید منتظر عواقب تصمیماتی که در حین بازی گرفته‌ایم، بمانیم. در این قسمت چند انتخاب مهم وجود دارد که موجب می‌شود که در انتها، برخی از اعضا گروه رو ترک کرده و برخی نیز در کنار شما باقی بمانند. هر چند انتخاب‌های حیاتی کم تعداد هستند و هر چه پیش آید نمی‌توان تصمیم برخی اعضا را عوض کرد، ولی باز هم این‌که می‌بینید انتخاب‌های شما در روند داستان تاثیرگذار است، جای امیدواری دارد! ولی ایراد عمده‌ای که به این بخش وارد است انتخاب‌های قسمت‌های قبل است و شما هر گونه که بازی کرده باشید، باز هم تصمیم به ماندن یا ترک گروه صرفا وابسته به یک یا دو انتخاب مهم در این قسمت خواهد بود. مشکل دیگری که در این خصوص وجود دارد در اواسط بازی نمایان می‌شود، در یک دو راهی شما باید انتخاب کنید که کنار کدام یک از اعضا باقی بمانید، حال هر تصمیمی که بگیرید، اتفاقی که در انتهای این بخش می‌افتد کاملا یکسان بوده و در واقع انتخاب شما هیچ گونه تاثیری بر روند داستانی ندارد.</p><p style=با توجه به این‌که اکثر لحظات بازی در تونل‌های تاریک سپری می‌شود، کمتر شاهد سیارات و مکان‌های متفاوت خواهیم بود و فقط بخشی که به گذشته یکی دیگر از محافظین می‌پردازد، با سایر محیط‌ها فرق دارد و البته جز معدود لحظات جذاب این قسمت به شمار می‌آید. سکانس‌های اکشن نیز در هر قسمت کمتر از قبل شده و با همین روند، احتمالا در قسمت نهایی، فقط باید شاهد صحبت کردن اعضای گروه در درون سفینه باشیم!

 width=810 height=456>Guardians of the Galaxy – Episode 4: Who Needs You? را می‌توان ضعیف‌‌ترین قسمت این سری دانست، چرا که نه تنها داستان وارد مرحله تازه‌ای نمی‌شود، بلکه در اکثر دقایق بازی شاهد محیط‌های یکسان و اتفاقات قابل پیش‌بینی خواهید بود. هر چند که بخش‌پایانی و نیز تاثیر برخی تصمیمات بر روی پایان این قسمت و احتمالا پایان بازی، نکات مثبتی نیز برای آن باقی می‌گذارد.</p><p><span style=نقد و بررسی بازی Guardians of the Galaxy بر اساس نسخه ارسالی سازنده برای وبسایت بازی‌سنتر نوشته شده است.

مجموع امتیاز - 5

5

امتیاز بازی‌سنتر

نقاط قوت:
تاثیر برخی انتخاب‌ها در پایان بازی
نقاط ضعف:
پیشرفت نکردن روند داستان
تکراری شدن اکثر قسمت‌های بازی
محیط‌های یکسان و کسالت‌آور

User Rating: Be the first one !

محمد شکری

گیم، کتاب، فیلم، فوتبال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا