تحلیلی بر داستان Silent Hill 4: The Room

تحلیلی بر داستان Silent Hill 4: The Room


تحلیلی بر داستان Silent Hill 4: The Room

دنیای بازی سازی همواره در حال پیشرفت و تکاپو در راستای ساخت بازی هایی فراتر از یک سرگرمی است و به جرات می توان گفت شاهکاری همچون مجموعه بازی های سایلنت هیل (Silent Hill) از معدود بازی های بسیار قدرتمند در چند دهه اخیر است. سایلنت هیل از همان نسخه اول سعی در ایجاد نوعی جدید از سبک و داستان پردازی در بازی ها داشت و شیوه جدید و گسترده داستان نویسی و خلق بازی های رمان گونه به همراه بهره گیری از موتور گرافیکی مناسب در کنار موسیقی فوق العاده اش گیم پلی بسیار جذابی را در سبک ترس و وحشت بنا ساخت و شماره های موفقی را در صنعت بازی سازی ارائه داد، به حدی که فیلم سایلنت هیل نیز در سال ۲۰۰۶ اکران شد و قدرت شخصیت پردازی و داستان نویسی خالقانش را به رخ کشید. در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بازگشایی نسخه چهارم بازی بپردازیم و در کنار آن به نسخه های پیشین بازی هم اشاره هایی خواهیم داشت.

در ابتدا مقدمه کوتاهی از آیین شکل گرفته در سایلنت هیل ۴ را بیان می کنیم تا در ادامه با آشناییت مختصر بتوانید عمیق تر مطالب را دنبال کنید و داستان را برای شما باز خواهیم کرد. در سایلنت هیل ۴ آیین شیطانی والتر سولیوان برای رسیدن به اعمال خود ۲۱ قربانی نیاز دارد که توسط آنها می تواند تشریفات به وقوع پیوستن اعمال شیطانی خود را بنا سازد. ۱۰ قربانی ابتدا توسط جسم و روح واقعی والتر کشته می شوند و وقتی به نیمه می رسد والتر با قربانی کردن جسم خود یازدهمین قربانی را فدا میکند و روحی شیطانی و ابدی می یابد و به دنبال ادامه مقتولان تا پایان یافتن ۲۱ قربانی لازمه آیینش می پردازد. حال با دانستن کوتاهی از آیین سایلنت هیل ۴ با شخصیت پردازی و حال و هوای این شماره و اندکی نسخه های قبلی آشنا می شویم و به مرور به کشف اسرار بازی خواهیم پرداخت.

مقالات بیشتر

زمان و هزینه مهمترین چالش بازی سازی در گفتگویی با احسان ابراهیم زاده

به بهانه‌ی انتشار بازی فریاد آزادی: تنگستان که ساخت آن در سال ۹۳ به پایان رسید و اخیرا بعد از گذشت ۳ سال به صورت دیجیتالی منتشر شده است مصاحبه‌ای را با احسان ابراهیم زاده، که در این بازی مسئولیت‌های طراحی بازی، ساخت محیط، مدیریت هنری، هنرمند ارشد، داستان، صدا‌...

ده نکته‌ای که باید درمورد بازی CrackDown 3 بدانید

با وجود این که تا به امروز بیشتر صحبت‌های پیرامون بازی CrackDown 3، راجع به بخش چندنفره آن بوده است، اما می‌توانید از  بابت بخش تک‌نفره و داستانی این بازی کاملاً مطمئن باشید چرا که تیم سازنده بازی با پشتیبانی شرکت مایکروسافت تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا یک ع...

مصاحبه اعضای استودیو DICE با محوریت بازی Battlefield V

اعضای استودیو «DICE» اخیرا مصاحبه‌ای را با وب‌سایت «Gamesbeat» با محوریت بازی Battlefield V داشته‌اند که در ادامه ترجمه این مصاحبه را می‌توانید مطالعه کنید. همچنین بررسی بازی Battlefield V که همزمان با عرضه این عنوان در بازی سنتر منتشر گردید در دسترس شماست. Ga...

گزارش حضور بازی سنتر در E3 2018

بعد از چند ماه تلاش و مکاتبه، تیم بازی‌سنتر موفق شد تا به عنوان یکی از معدود مدیای گیمینگ حاضر در خاورمیانه، جواز حضور در نمایشگاه «E3» راه به دست آورد و من (Bahram) به عنوان نماینده بازی‌سنتر در این نمایشگاه حاضر شدم. در متن زیر سعی کردم با نگارشی نسبتا محاور...

نظرات

  1. نقد فوق العاده بود و بازی هم شاهکاره بهترین بازی عمرمه

نظر دهید